




Říjen byl velmi bohatý na události a pro správní a dozorčí radu bylo těžké vybrat nejlepší fotografii. Konečně jsme dotáhli do konce spolupráci se všemi mediálními domy, které nám posílají sadu nejlepších snímku za daný měsíc. V této velké konkurenci v říjnu zvítězil snímek Romana Vondrouše z ČTK, který zachytil pád koně na Velké pardubické. Více se dozvíte přímo v článku.
Foto: Roman Vondrouš
„Fotografie vznikla 11. října 2020 při 130. ročníku Velké pardubické steeplechase. Zobrazuje pád žokeje Jana Kratochvíla z koně Sottovento při skoku přes Velký Taxisův příkop. Samotný žokej byl v pořádku, hnědák však po následném dopadu utrpěl fatální zranění. Velká pardubická se běhá už od roku 1874 a jednou z 31 překážek kurzu je skok s názvem Velký Taxisův příkop. Jezdci s koňmi ho překonávají pouze jednou za rok a nemohou si ho zkusit skočit ani v tréninku. Obtížnost Taxisova příkopu spočívá v tom, že za samotnou překážkou (živým plotem) se nachází metr hluboký příkop, který je potřeba překonat poměrně dlouhým skokem. Díky své náročnosti je Taxisův příkop znám a budí respekt prakticky po celém světě. Je to jakýsi ikonický symbol, bez něhož si Velkou pardubickou těžko představit. Z hlediska bezpečnosti byl příkop v roce 1993 poměrně zásadně upraven. Od té doby už na něm nedochází k tolika pádům a kolizím, jako tomu bylo v minulosti. Velkou pardubickou jsem fotil celkově už po osmnácté a tento snímek byl pořízen prostřednictvím dálkového odpalování. Jelikož fotografuji pro agenturu ČTK, první fotografie se do redakce posílají už v průběhu samotného dostihu a nejžádanější snímky jsou právě z Taxisu, z doběhu v cílové rovině a také z dekorování vítězů. Je to vlastně taková mozaika nejdůležitějších okamžiků tohoto velkolepého dostihu skládající se jak z jeho nádherných vrcholných sportovních momentů, tak někdy i z těch bohužel mnohem méně šťastných,“ popisuje autor.