Kategorie krajina je v soutěži Czech Nature Photo teprve druhým rokem, přesto právě tato kategorie bývá velmi silně zastoupena skvělými snímky. Nominaci získal Tomáš Frolec, který se vydal do Dolomit. Více se dozvíte přímo od autora.
Foto: Tomáš Frolec
„Dolomity byly mou první dovolenou zaměřenou skoro výhradně na fotografování. Obrovský dík patří mé ženě, která moje nastavení přijala a podporovala. Už samotné plánování bylo komplikované díky pandemii koronaviru. První termín v květnu jsme museli odložit. Nakonec se otevřelo "okno" v srpnu, kdy se mi přidaly zdravotní komplikace, takže jsem vyrážel s antibiotiky, ale odhodlaný všechno zvládnout.
V Dolomitech jsem si vlastně chtěl dokázat, že jsem schopný vytěžit z atraktivního námětu něco víc než jen tisíckrát opakovaný záběr pěkného místa. Že jsem schopný udělat konkurenceschopnou fotografii dobré úrovně. Ani nešlo o to uspět v nějaké soutěži, v té době jsem o tom jako amatér moc neuvažoval. Spíše jsem chtěl sám sobě dokázat, že na to mám a získat sebedůvěru.
Passo Giau je hojně navštěvované místo a před úsvitem a soumrakem se v okolí pohybuje kvantum fotografů. Od počátku mě iritovalo obří parkoviště u chaty pod kopcem a snažil jsem s najít způsob, jak ho v záběru nemít. Zároveň mám rád výrazné popředí v krajinářské fotografii, které dává hloubku záběru a kontext. Šanci mi poskytl malý dolíček s kameny a drny trávy. Problém jsem měl především s kompozicí a vůbec ostřením, protože můj fotoaparát Nikon D610 nemá výklopný displej, takže kontrolovat kompozici jsem musel doslova vleže na zemi s tváří v hlíně,“ popisuje vznik fotografie autor.
Narodil jsem se roku 1982 v Kyjově. Po studiu na Gymnáziu v Hodoníně jsem vystudoval VUT v Brně Fakultu Strojního inženýrství obor Fyzikální inženýrství. Momentálně pracuji jako konstruktér.
Do fotografovánízačal sporadicky pronikat od svých 20 let s fotoaparáty Praktika MTL5B a EXA 1A. Ovšem věnovat se fotografii začal až po zakoupení digitální zrcadlovky Nikon D80 někdy kolem roku 2006. Má rád klasickou reportážní fotografii, A. Kratochvíla, J. Štreita, S. Salgada, Cartiera Bressona, Moholy Nagyho. Nějakou dobu se poloprofesionálně věnoval svatební a portrétní fotografii. Srdeční záležitostí je pro něj fotografování krajiny a velký vzor Ansel Adams.