Datum trvání:
5. dubna – 13. května 2018
Vstupné:
80 Kč / 40 Kč, součástí je také vstup na hlavní výstavu Czech Nature Photo
Místo
Malá síň CPC
Seydlerova 2835/4
Praha 5 (Nové Butovice)
Zobrazit na mapě
Milan Blšťák, Pavel Krásenský, Veronika Souralová představí v malé síni galerie Czech Photo Centre trojí pohled na svět makrofotograie. Výstava, která doprovází soutěžní výstavu Czech Nature Photo, vám zprostředkuje unikátní náhled do miniaturního vesmíru, který se nachází přímo v našem okolí.
Makrofotografie 3x jinak
Autor: Milan Blšťák, Pavel Krásenský, Veronika Souralová
Místo: Malá výstavní síň Czech Photo Centre
Datum trvání výstavy: 5. dubna 2018 - 13. května 2018 (každý den kromě pondělí)
Otevírací hodiny: út - pá: 11 - 18 / so - ne: 10 - 18
Vstupné: 80 Kč / 40 Kč (snížené vstupné), součástí je také vstup na hlavní výstavu Czech Nature Photo
Pavel Krásenský
Pavel Krásenský v současné době pracuje jako vedoucí přírodovědného oddělení a kurátor sbírky bezobratlých v Oblastním muzeu v Mostě. Patnáct let pracoval jako zoolog v Podkrušnohorském zooparku Chomutov. Od nejranějšího věku jej přitahovala a inspirovala příroda, trávil dlouhé hodiny pozorováním živočichů v nejbližším okolí svého bydliště. Jeho vývoj rychle směřoval od herbáře k entomologické sbírce, od sbírky ke kreslení a nakonec k makrofotografii. Láska k hmyzu, zejména k broukům, jej přivedla i do západní Evropy, vycestoval do Jižní Ameriky, Afriky, Indie a Austrálie.
Od atraktivních a známých skupin brouků přešel k málo prozkoumané broučí čeledi drabčíkovití (Staphylinidae), jíž se věnuje více než 20 let. Řadí se mezi naše nejlepší ilustrátory odborných a populárně naučných publikací. Ilustraci se věnuje již od střední školy a to zejména perokresbě a tužce. Stovky jeho prací můžete vidět v řadě odborných knih a časopisů u nás i v zahraničí. Díky příchodu nových digitálních technologií a svému zájmu o brouky se zaměřil zejména na makrofotografii, které se věnuje více než 20 let.
Fotografuje především hmyz v jeho přirozeném prostředí a při netradičních činnostech. Jeho nejoblíbenější skupinou jsou blanokřídlí, pavouci a brouci. Pořádá fotografické workshopy pro začátečníky i pro pokročilé. Jeho fotografie se objevují v nejrůznějších odborných, ale i vědeckopopulárních časopisech a knihách u nás i v zahraničí.
Veronika Souralová
Veronika Souralová se věnuje systematickému pořizování fotografických celků ze života hmyzu, o které se od dětství zajímá. Ke studiu a fotografování hmyzu ji přivedl otec, významný krkonošský přírodovědec RNDr. Petr Miles. Pod jeho odborným vedením vytvořila první soubor makrosnímků mravenců. Tomuto společenskému hmyzu je věnována i autorčina první kniha fotografických koláží pro děti Jeden den v mraveništi, na niž posléze navázalo Povídání s motýly. Hmyzí trilogii dovršila kniha Včelí domeček – prázdniny v úlu.
Souralová je od roku 2015 ředitelkou soutěže Czech Press Photo. K této prestižní soutěži ji před 15 lety přivedly fotografie mravenců, s nimiž soutěžila v kategorii Příroda. V roce 2016 zrealizovala vznik multižánrového Czech Photo Centre v Praze a založení soutěže pro fotografy přírody Czech Nature Photo.
Je autorkou několika knih o zahraničních cestách za fotografií. Ze spolupráce s fotografem Danem Maternou vzešly dvě fotografické publikace o zlatých retrívrech. Českou republikou koluje její výstava velkoformátových makrofotografií Kouzlo hmyzí říše.
Pavel Blšťák
Milan Blšťák studoval na elektrotechnické fakultě ČVUT obor mikroelektronika. Makrofotografii se věnuje od roku 1996. Do roku 2010 fotil makrozáběry pouze na profesionální diapozitivy. S příchodem nových snímačů a technologií začal pozvolna testovat a přecházet i na digitální techniku. Filosofie a způsob focení zůstává od počátku jeho práce stejná. Makrofotografie jsou čistě přírodní, focené většinou brzo ráno na orosených loukách nebo ojíněných a zamrzlých potocích na místech, kde nezasahuje lidský faktor.
Specializuje se na makrozáběry vody ve všech skupenstvích (rosa, kapky deště, ale i ledové krystaly nebo námraza) ve velkém zvětšení – až 6:1. Zvětšení detailů a preciznost provedení nejlépe vyniká na velkých výstavních formátech.
Jeho fotoobrazy našly své místo ve stovkách soukromých i firemních interiérů, jsou oblíbené pro svou čistotu a přirozenou energii, kterou vyzařují. Všechny záběry jsou pořízeny ve volné přírodě zpracovávány a prezentovány bez zásadních úprav a retuší.